De følgende sider beskriver min kampagne (og kampagneverden) som startede i 1992 i AD&D 2.ed. Den er blevet ændret til 3ed og 3.5 ed og i 2021 er den ændret til Pathfinder 2ed.
Kampagnen er genstartet adskillige gange. For hver gang kampagnen genstarter rykkes et antal år frem i tiden. Dette øger synligheden af PCernes handlinger og disses eftervirkninger.
Kampagnen bygger på vesteuropæisk tidlig middelalder (år 1000-1200).
Der er enkelte store byer og mange mindre byer/landsbyer, og hist og her har en adelsmand bygget en borg for at beskytte et vigtigt sted. Der er ofte langt mellem bebyggede steder.
Indtil Dunkergast og hans tro følgere i år 126 opdagede elverene og dværgene var de eneste spillerracer mennesker og hobbitter.
Startende i år 128 er det muligt at spille elver/dværg hvis det kan gøres med start i Den Nye Verden.
Startende ca. i år 131 er det muligt at spille dværg der er taget tilbage til Den Gamle Verden via dværgegangene. Dette kræver at gruppen har base i De 3 Tårne, idet dværgenes forbindelse til menneskeverdenen (Den gamle Verden) indtil videre er Dunkergastordenen.
Startende i år 200 er det muligt at spille elver/dværg lige meget hvor man starter.
Indtil år 130 vidste alle at der ikke fandtes undeads (selv om Dunkergast og troværdige vidner påstår at have kæmpet mod skeletter - sikkert bare noget animeret Kroax-skab!). Efter dette år vides at en afart af undeads eksisterer.
Der er ikke mulighed for at genoplive de døde; alle får ét liv og må selv sørge for at det er nok.