Vore helte:
Heltene er tilbage i De Tre Tårne efter at have undersøgt hvad der var galt på ranchen Delirium på Græssletten. Heltene havde kong Luis’ nevø, Brian, med som plejebarn. Brian er taget hjem igen nu hvor han har set lidt af verden.
Heltene opdagede at et par Kroax-præster øvede sig i at lave undeads og gemte sig bag en serie af altre med portaler.
Heltene modtager en invitation fra Minimaximus fra Hobbitland.
Heltene inviteres som æresgæster ved en ceremoni der skal åbne den taske med vand som heltene fandt sidst de var ved Ruugs Birth. Herefter skal der fyldes et indviet bassin med vand fra dengang sækken indehold floden Ruug.
Tidsmæssigt passer det med at der er tid til at heltene kan afslutte deres gøremål i De Tre Tårne samt få fornyet garderoben, inden de tager et skib til Fant ved Lipra.
Undervejs på søen bumper søslangen ind i bunden af skivet, og skipper Klement samt søfolkene får travlt med at hente en lænket fange frem fra lasten og smide ham overbords. Bagefter forklarer skipper Klement at det var en dømt fange som selv havde meldt sig til 10 ture som søslangemad mod at få eftergivet sin straf i De Tre Tårnes Stenbrud, det var helt efter loven det der skete.
Skipper Klement bestemmer sig for at lægge kursen lidt om, nu han ikke længere har en søslangemad med, så kursen bliver sat så man kommer til at sejle tættere på kysten.
Planen lykkes delvist. Man ser ikke mere til søslangen, men til gengæld ser man en 3 giganter inde på kysten som smider store sten efter skibet. Flere af stenene rammer skibet. Bl.a. ødelægges roret, så skipper Klement beder heltene om at ro i land og nedkæmpe kæmperne.
Da heltene er godt i gang med at tæve løs på de 3 giganter, ankommer deres mor og hun er SUR. Hun er åbenbart også en spellcaster af en vis kaliber, med speciale i protection magi. Hun sørger i hvert fald for at få stoppet kampen inden der sker nogen dødsfald, hvorefter hun begynder at skælde alle involverede parter ud: Sønnerne for at have drillet skibet og heltene for at have slået på hendes drenge. Da mor Miranda opdager at Bill, Bob og Børge har smidt far Tordenøjes stensamling ud i vandet får de besked på at samle dem op igen og lægge dem pænt på plads igen.
Da der er blevet ro i land, kaster skibet anker nær kysten og søfolkene begynder at inspicere skaderne. Det viser sig at skaderne på ror, mast og rigning er for store til at man kan nå frem til planlagt tid. Heltene må nok finde en anden transport hvis de vil frem til den store begivenhed i tide.
Mor Miranda mener at det problem kan far Tordenøje klare. Han er sært nok ikke kommet hjem, men hvis heltene følger den vejen der er delvist belagt med gulbrune småsten, så finder de ham jo nok.
Heltene følger vejen ind i skoven og opdager snart at de er kommet ind i noget tåge – ligesom i gamle dage. Vejen forsætter, så det gør heltene også.
Vejen fører til en dal hvor der ligger en lille velholdt gård.
Heltene bliver budt hjertelig velkommen af de 7 unge søstre der bor på gården. Søstrene begynder snart at bearbejde heltene til at hjælpe til med de opgaver som søstrene ikke kan klare fordi de ”kræver en rigtig mand”.
Søstrene fortæller heltene at de bor alene sammen. De glemmer at fortælle at Rambo egenligt også bor på gården, men at det er noget tid siden de har set ham.
Forresten bliver der kun spist mad lavet af planter her i dalen. Søstrene er vegetarer, og det er deres gæster naturligvis også her i dalen.
Først skal jorden i køkkenhaven skal forberedes, der skal sås kål og andre nytteplanter, der skal vandes og gødes.
Kort efter at dette er sket begynder planterne at skyde op og inden aften er de næsten klar til at blive høstet.
Så skal planterne forsvares mod de der kæmpe-kaniner der kommer om natten for at guffe i sig.
Da det bliver lyst igen skal der også høstes.
Og om eftermiddagen skal der forberedes en høstfest til om aftenen.
Med perfekt timing ankommer Rambo, en stort tætbygget mand med masser af muskler og masser af sort hår og skæg, lige i tide til høstfesten.
Rambo udfordrer heltene, eller rettere en vilkårlig en af dem til en rigtig dyst der skal vise hvem der er den rigtige mand!
Søstrene jubler og skynder sig ind i laden for at gøre klar til denne mand mod mand dyst.
Roland, gruppens Rigtige Mand, påtager sig straks at sætte Rambo på plads. Han går side om side med Rambo ind i laden.
Inde i laden står der 7 dejlige får på række. RAMbo går hen til til første får fra venstre, mens Roland straks forstår hvorfor kun en Rigtig Mand kan vinde denne dyst. Roland gør sig klar ved får nr 1 fra højre.
Da Rambo og Roland mødes er stillingen 4-3 til Roland, der som overlegen vinder går ud til vennerne. Kort efter er det som om alt bliver lettere tåget et kort tidsrum, hvorefter heltene står midt på vejen uden at kunne se nogen gård noget sted.
De erfarne verdensmænd fra Det Gule Kompagni 4. deling, 3. gruppe forsætter mod Fant og ankommer et par dage senere, noget støvede og meget tørstige efter andet end vand.
Heltene tager handelsvejen mellem Fant og Ruugs End ligesom alle andre fornuftige folk der ikke vil vade gennem Trev.
Heltene tager herefter en flodbåd til Good harbor, hvor de er æresgæster ved en ceremoni hvor vandet fra Skjoldbregnes Sæk skal anvendes til de planlagte hellige vandbassiner.
Det forventes at denne helligdom vil tiltrække troende og turister til byen som aldrig før. Der er allerede bygget nye hoteller og spisesteder, ligesom alle priser er blevet sat op til det dobbelte.
Vand-udhældnings-ceremonien stopper næsten med det samme da det viser sig at vandet ikke vil ud af sækken. Ingen forstår hvorfor.
De lokale præster og forretningsfolk bliver hurtigt enige om at det må være et tegn ovenfra at heltene står lige derover, klædt på til nye eventyr. Der er almindelig enighed om at heltene skal have lov til at tage ind i sækken og finde ud af hvad der er galt og rette op på det. Alt dette, og så behøver heltene ikke engang at betale for at få adgang til den hellige sæk!
Ved hjælp af lidt magi bliver heltene til frivillige store helte i miniputstørrelse. Lidt mere magi sørger for at de ikke drukner med det samme derinde i sækken.
Heltene hopper ned i Skjoldbregnes Sæk og forsøger at findet noget sært. Altså mere sært en en flok helte der svømmer rundt i en lille sæk der indeholder enorme mængder af vand.
Heltene finder ikke noget, men noget finder heltene. I løbet af ingen tid er heltene i kamp på liv og død med en flok vandelementals i form af store delfiner. Det lykkedes heltene at klare situationen uden samtidig at eliminere sig selv med spellefekter der kan have andre former under vand.
Efter delfinerne måder heltene et piratskib der sejler rundt under vandet. Skibet er befolket af zombi-pirater og er komplet med en kiste i bunden af et skab i kaptajnens rum. Kisten indeholder et skattekort der viser et stort X på en lille ø.Efter delfinerne måder heltene et piratskib der sejler rundt under vandet. Skibet er befolket af zombi-pirater og er komplet med en kiste i bunden af et skab i kaptajnens rum. Kisten indeholder et skattekort der viser et stort X på en lille ø.
Efter at have klaret zombi-piraterne kommer heltene til en lille ø med en luftbobble så det virker som om øen lå på overfladen.
Øen har en del kokospalmer og krat, og er befolket med aber i forskellig størrelse. Aberne er først nysgerrige, men jo tættere på skatte heltene kommer, jo mere aggressive bliver de.
Det ender i en abekamp med flyvende kokosnødder da heltene finder den nedgravede skattekiste.
Heltene åbner skattekisten og det virker som om de har åbnet en bundprop. Alt bliver i hvert fald suget ned i kisten og spyttet ud af Skjoldbregnes Sæk.
Kort tid efter at alle heltene ligger i en stor våd dynge, får præsterne rettet op på Skjoldbregnes Sæk så åbningewn vender opad og vandet bliver derinde. Yderligere tests viser at vandet nu kan hældes ud.
Resten af festen forsætter som planlagt. Børnene finder på en ny leg hvor de hopper i Ruug og løber dyngvåde rundt og er helte der leder efter monstre (andre børn der ikke har været en tur i Ruug).